14 augustus 2007

De tiende dimensie uitgelegd

Als kind wilde ik Hoofdirecteur van Politie worden. Omdat m’n vader dat was. Tenminste, dat dacht ik. Ik kon het verschil niet onthouden tussen ‘directeur’ en ‘inspecteur’. Op de middelbare school had ik verzonnen dat ik Egyptologe of hertenkamphoudster wilde worden. Het eerste uit opstandigheid, gewoon om een studie te kiezen die mijn ouders qua loopbaanperspectief aan het fronsen zou maken, en het tweede omdat iedereen daarom lachte op feestjes. Nu dient zich een nieuwe, wonderschone roeping aan. Het is tijd voor een verandering van carrière. Dat komt zo: iedereen weet hoe volslagen briljant ik ben. Ik weet het aardig te verhullen omdat ik heel bescheiden ben en vaak met hele gewone mensen praat, maar eigenlijk ben ik zo geniaal dat ik het soms zelf niet meer helemaal kan volgen. Daarom heb ik besloten dat er voor mij nieuwe horizonten gloren in de fysica, en dan in het bijzonder de cosmologie en quantummechanica. U weet wel. Van de sterren, het heelal, de dimensies en Einstein, enzo. (Wat klinkt dat goed, hè? Als ik de dingen even verduidelijk voor leken?) Om u niet helemaal achter me te laten in m’n persoonlijke versnelling van de algemene vaart der volkeren, leek het mij verstandig als u ook eens nadacht over, bijvoorbeeld, de dimensies. En dan niet alleen de eerste vier lullige dimensietjes, want die kennen we allemaal. Even flink zijn en doorgaan tot de tien. Helaas heb ik nu geen tijd om het u geduldig en duidelijk uit te leggen (Ik ben bezig met het afronden van mijn eerste boek: Het effect van transdimensionale theorie op interstellaire ruimtebuiging, en ik ben gevraagd voor een leerstoel aan de faculteit Natuur- en Sterrenkunde). Daarom verwijs ik u even naar de website Imagining the Tenth Dimension, waar we ons aan de hand van een animatie en ‘gewone mensentaal’ de tien dimensies proberen voor te stellen. Niet sip zijn als u het niet meteen helemaal snapt, hoor. We kunnen niet allemaal zo briljant zijn als ik.

4 opmerkingen:

Blogmos zei

"Met logica kom je van A naar B, met verbeelding kom je overal"
(A. Einstein)

Impa zei

Zo is het, Blogmos. De mogelijkeden zijn onbegrenst. Free your mind and the rest will follow.

Tas zei

Heb je daar een Binasboek voor nodig??

vierde dimensie zei

http://oth-channeling.com/nederlands/4de-vierde-dimensie.htm