20 augustus 2007

Impa pinkt een traan weg om een egel

Mijn vader reed nietsvermoedend zijn straat uit, toen er voor hem op de weg opeens een milkshakebeker verscheen die verwoed rondjes draaide. Omdat mijn vader de domste niet is en zich realiseerde dat je papieren bekers dat normaal gesproken niet ziet doen, stapte hij uit om poolshoogte te nemen. De beker bleek aan de open kant helemaal volgestopt te zitten met egel. Het beest had z'n kop erin gestoken en kon er niet meer uit omdat zijn stekels aan de binnenkant bleven steken achter de rand. Het enige wat hij nog kon, was ermee achteruit lopen. Wie weet hoe lang hij er al mee had geworsteld? Ik pinkte een traan van mijn wang en keek mijn vader hoopvol aan. Hij vervolgde zijn verhaal: "Ik overwoog of ik hem zou bevrijden of dat ik het maar zo zou laten." In de korte stilte die volgde, hoorde ik een dof gerommel, gevolgd door een zware dreun. Bam. De aarde trilde. Mijn vader was van zijn voetstuk gevallen. Het besef schoot door me heen dat mijn bloedeigen pa in staat scheen met droge ogen een in een beker vastgeklemde egel achteruit rondjes te laten draaien op straat tot het beestje zou bezwijken van uitputting en wanhoop. Hij zag het in ieder geval als optie. Was hij een sadist? Had ik me dan al die tijd in hem vergist? Toen vaderlief net lang genoeg had gezwegen om de blik van schok en ongeloof op mijn gezicht te zien verschijnen, zei hij lachend: "Ik heb hem bevrijd. En als eerbetoon heb ik de bocht in onze straat 'De bocht van de gelukkige egel' gedoopt." Ik overwoog of ik hem zou stompen of dat ik het maar zo zou laten.

6 opmerkingen:

Blogmos zei

Zo had ik ooit een egel in een Mc Flurry voor mijn wielen. Daar schijnen ze gek op te zijn. Ook deze egel heeft zijn val voor fastfood overleefd.

Impa zei

Ik had nog nooit van een Mc Flurry gehoord. Maar dat bleek dus ijs te zijn en bij het googelen kwam ik erachter dat het een heel natuurbeschermingsdrama blijkt te zijn met dat ijs en die egels... http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?gid=13&pid=1&id=1586
Nog een goede reden om niet naar de Mac te gaan, hahaha. Heb jij hem bevrijd uit z'n beker?

Impa zei

G*dver de g*dver, die klotelinks komen nooit normaal terecht in dit belachelijke reactieraampje. Als je de bovenstaande link copy-paste, komt je terecht op een page over honden.

Hier dan de egel in twee stukjes.
http://www.dierenbescherming.nl/
nieuws.php?gid=13&pid=1&id=1586

Blogmos zei

Ja, wat denk je? De vlegel trippelde haastig het struikgewas in, en ik bleef met de kleffe ijsbeker achter.

Impa zei

Hahaha! Vlegel!

Hans zei

Als ik de laatste entries in haar blog lees, denk ik dat Impa de laatste tijd wat te veel Wildlife SOS'en heeft moeten vertalen.