28 augustus 2007

Impa gaat op onderzoek uit

Iemand zette een cd op met snurkgeluiden. Ik vroeg me nog wel even af waarom eigenlijk, maar vond het ook wel grappig. Tot ik er wakker van werd. Dat het geen gesnurk was van iemand die naast me lag, dat klopte wel. Er lag namelijk ook niemand naast me. Maar het bleek ook geen cd te zijn. Hier moest ik even over nadenken, en dat viel niet mee zo midden in de nacht. Ik logeerde bij m'n vader, maar die kon het niet zijn. Hij sliep een verdieping lager en ik kon hem daar nooit gehoord hebben. Maar ik was toch echt wakker geworden van snurkgeluiden, en niet zulke zachte ook. Ik stapte uit bed en deed de deur van m'n slaapkamer open. Er lag een rond hoopje vacht op de gang. Rood en opgerold, met snorharen. Het lag tevreden te slapen op de zachte vloerbedekking en snurkte naar hartelust. Ik heb de deur weer dichtgedaan en ben snel teruggeslopen naar m'n bed. Als je geen geliefde hebt die je ‘s nachts tegen z’n hoofd kunt duwen om z’n geronk, is er maar weinig zo troostrijk als een snurkende oude kater voor je slaapkamerdeur.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Oooh lief! Ik ben wel eens wakker geworden van mijn eigen gesnurk. Dat ik verschrikt opkeek en dacht "Wie was dat?" Altijd eerst iemand anders de schuld proberen te geven...
X Marte

Anoniem zei

Nou, boehoe! Er staat nog steeds 0 reacties, terwijl ik toch echt al een reactie heb geschreven! Discriminatie van anonieme reageerders....Boehoe...
Marte

Anoniem zei

Hoera! Het werkt! Ik hou nu op met reactie-stalken.
X Marte

Impa zei

Hahaha, stalk maar een eind weg, hoor! Staat goed op de statistieken. Volgens mij zag ik je eerste reactie wel meteen vermeld, maar dat weet ik nu natuurlijk niet meer zeker. X