22 augustus 2007

Impa fopt haar lichaam

Ik sta eens in de week om 04.00 uur op voor m'n werk (dank u, dank u, uw applaus is oorverdovend). Het geheim daarvan schuilt in de voorbereiding. Je moet opstaan en vertrekken zonder erbij na te hoeven denken: dan gaat er niks mis omdat je er zo vroeg nog niks van snapt en bovendien fop je zo je lichaam. Dat staat dan buiten voordat het zich goed en wel realiseert dat de dag al begonnen is en krijgt niet de kans zichzelf zielig te gaan vinden. Dat werkt zo:
04.00 uur: wekker uitzetten. Benen over rand van bed. Gaan staan. Ogen opendoen. Naar keuken lopen. Knop van elektrisch fornuis aan onder klaargezet keteltje. Doorlopen naar douche. Douchen. Afdrogen. Klaargezette tutspullen toepassen: crème, deo, parfum, poeder, mascara, kam, oorbellen (een voor een, anders wordt het een smeerboel). Teruglopen naar keuken. Fornuis uit. Kokend water op theezakje gieten in klaargezet kopje. Doorlopen naar stapeltje klaargelegde kleren. In volgorde aantrekken: ondergoed, broek, shirt, trui, sokken, schoenen, jas (Die volgorde is van belang. Een beha over je jas zit niet lekker). Tas grijpen die al klaarstaat. Op weg naar buiten een paar slokken hete thee nemen. Deur op slot draaien, in de auto stappen. 04.20 uur: Impa is op weg!
Na een lekker potje muziek op een lege snelweg en een kopje koffie bij aankomst is mijn dag om 05.00 uur in volle gang. Geloof het of niet, maar daar krijg ik dus een beregoed humeur van. En met een beetje geluk krijg ik bij de eerste klus van de ochtend een prachtige zonsopgang cadeau.

6 opmerkingen:

Rosalie zei

Impa, ik geloof direct dat je hier een beregoed humeur van krijgt, maar ik draai me op dat onchristelijke tijdstip nog een paar keer om. Werkze!

Hans zei

Ik mag morgen ook weer! Maar ik drink m'n eerste kopje thee pas op het werk. Scheelt toch weer vijf minuten slaap.

Impa zei

@Rosalie: En gelijk heb je.
@Hans: En met zo'n vroege dienst als laatste dienst begint je vakantie extra vroeg!

Tas zei

Ik begin er bijna zin in te krijgen, in zo'n schema!

charlotte zei

ik vind het ziek

Impa zei

Hahaha! Dan zal ik jouw lichaam niet foppen.