03 juli 2007

Impa en de vreemde vinger

Ik heb een vinger die niet van mij is. Hij was er een paar dagen geleden opeens. Hij is dik en stijf en doet een beetje pijn. Ik heb geprobeerd hem af te schudden, maar dat is niet gelukt.Ik dacht dat hij misschien naar iemand anders zou gaan als ik bijvoorbeeld opeens heel hard weg zou rennen, maar dat was helaas niet zo. Hij bleef stevig vastzitten aan mijn hand, tussen mijn eigen, vertrouwde vingers. Nou heb ik echt geen vreemde-vingervrees, hoor. Mij hoor je niet snel roepen ‘eigen vinger eerst’. Maar ergens voelt het toch ongemakkelijk. Daarom ben ik er vanochtend maar even mee naar dokter Jakob gegaan. Ik heb me tien dagen geleden in m'n vinger gesneden en volgens hem komt het daardoor. Hij heeft me antibiotica gegeven en daarmee moet binnen een paar dagen m’n eigen vinger weer de kop op gaan steken. Het goede nieuws is dat ik van dokter Jakob tijdens het wachten op de oude vinger gewoon een wijntje mag blijven drinken. De medische wetenschap staat voor niets.

1 opmerking:

Hans zei

Antibiotica en alcohol. Klinkt als een goede combi. Sterkte met je vinger. hopelijk past hij gauw weer tussen de andere negen.