25 juni 2007

Stukje bij beetje


Het is puzzeltijd, 1500 stukjes lang. Deze heb ik op m’n verjaardag gekregen van vriendin M. Als ik hem af heb, krijgt ze hem terug. Het mooie daaraan is dat ik hem straks niet 15 jaar onaangeroerd in de kast heb liggen, hem niet op een stuk spaanplaat hoef te plakken om aan de muur te hangen en dat zij er na mij ook nog een tijdje zoet mee is. Want we zijn het erover eens dat het zo fijn meditatief is om te legpuzzelen. Vooral als je de hele dag naar een beeldscherm hebt zitten turen. Vriend C. zei dat hij een tijdlang online legpuzzels heeft gedaan. U leest het goed. Nou is vriend C. een nerd bij uitstek, dus het verbaast me niks. Die zou het liefst alles online doen. Die zou nog het liefst online z’n tanden poetsen.

5 opmerkingen:

Rosalie zei

Jaaa, puzzelen, dat moet ik ook weer eens doen. En nee, zeker niet online.

Impa zei

Ik ben er gisteravond aan begonnen. Er staan wel errug veel boomblaadjes op... Ik doe hem heel eigenwijs zonder de afbeelding op de deksel, dus dat gaat wel even duren. Ik heb nog zeven weken.

Hans zei

Legpuzzelen. Tja, of je daarvoor nou helemaal naar Stockholm moet gaan...

Impa zei

Legpuzzelen met dennengeur! De moeite waard, hoor.

Hans zei

Dus je hebt de Brise Continue in het stopcontact zitten.