17 juni 2007

In het grotere perspectief der dingen

Morgen ga ik weg, twee maanden naar Stockholm. Het afscheid valt niet zo heel erg zwaar, want hoewel ik natuurlijk vreselijk veel vrienden heb en een bijzonder leuk leven, is er maar weinig dat ik echt geen twee maanden wil missen. Op twee dingen na. Ten eerste mijn geliefde, waarover een andere keer meer, en ten tweede Eastenders. (En nou niet meteen zo van: "Dat staat toch in geen enkele verhouding tot elkaar?" Want dat doet het dus wel. For your information. Toevallig.) En laat nou net vandaag de wekelijkse zondagmiddagomnibus geëindigd zijn met een ontzettende cliffhanger. De hoogzwangere Dawn is ontvoerd door haar zogenaamde vriend Rob en zijn door- en doorslechte ex May, die op Dawns baby aast. (Ik realiseer me trouwens ineens dat die Rob valt op vrouwen die naar een tijdsbepaling vernoemd zijn.) Wat moet ik nu? Ik kan er acht weken niet naar kijken, want in Stockholm doen ze niet aan BBC op tv. Ik moet het dus twee maanden lang doen met de Eastenders-website. Daar staan weliswaar clips met hoogtepunten en scènebeschrijvingen met screenshots, maar dat is toch niks? In het grotere perspectief dan, hè? Van wat Eastenders betekent in een mensenleven. Dat kan toch niet zo?
Ik weet het: ik heb zo’n Eastenderloze zomer al drie keer overleefd en zal me er deze keer ook wel weer doorheen slaan, maar echt goed voor de ziel is het niet. Gelukkig moet ik m’n geliefde deze zomer ook missen. Ik ga gewoon zó ontzettend hard weemoedig en melancholiek naar hem lopen smachten dat ik Eastenders misschien tijdelijk een heel klein beetje kan vergeten. As if.

5 opmerkingen:

Hans zei

Natuurlijk is je favoriete soap belangrijker dan je geliefde. Een soap blijft, van een geliefde kun je dat alleen maar hopen. Veel plezier in Stockholm, ook al is het zonder al die Robs en hoe die types uit EastEnders ook mogen heten. (In mijn tijd had je Den en Ange en Wicksy en zo, maar die zijn er vast niet meer bij.

Rosalie zei

Héél veel plezier in Stockholm, ondanks het gemis van 2 liefdes. Ik hoop via je weblog te kunnen lezen wat je daar allemaal meemaakt.

Anoniem zei

Mijn smacht deel ik door acht. Impa mijn octaaf. In crescendo zal ik je missen.

Impa zei

Misschien valt het allemaal toch nog wel mee. De eerste sms die ik gisteravond in Stockholm kreeg, was van vriendin A: een uitgebreide Eastenders-update van de eerste aflevering deze week! Zo hou ik het wel vol. (Het lijkt goed af te lopen voor zwangere Dawn.)

@Hans: Dirty Den is tijdelijk teruggeweest, maar die hebben ze weer vermoord.
@Rosalie: Dat is wel de bedoeling. Blijf lezen!
@Anoniem: Hmm... Anoniemie liefdesverklaringen. Mijn eerste Zweedse dag is goed.

Hans zei

Alweer vermoord... Het zit Den niet mee. Misschien moet hij nog maar eens een come-back proberen.
En nu op naar de Midsommar. Veel plezier daar!