29 juni 2007

Impa en de kikker

Ik pas aan de overkant van de straat op iemands kikker. Of ik dat nou ongemerkt stressvol vind of het onbewust tot mijn romantische verbeelding spreekt: nog voordat de zorg voor de kikker aan mij werd overgedragen, had ik al over hem gedroomd. In mijn droom daagde de kikker me uit z’n aquarium schoon te maken. Dan zou hij me wel eens laten zien dat hij zou ontsnappen. Hij zat zich vreselijk druk te maken, het was echt een agressief geval. Ik deed hem zolang in een tupperware bakje en toen ik de deksel dichtdeed, voelde ik dat het beest vocht als een bezetene. Hij was heel sterk. Toen ik uiteindelijk met veel moeite het bakje dicht had, kalmeerde hij. We raakten aan de praat en na een tijd zag ik dat hij was veranderd in een mens. Een jongen van ergens in de twintig, met lang blond haar en een donkerblauw overhemd aan. Hij lag helemaal dubbelgevouwen in dat bakje, dus ik heb hem eruit gelaten. Hij was heel aardig.
Het heeft daarna nog dagen geduurd voordat ik me realiseerde dat 1: mijn dromen wat romantiek betreft aan originaliteit te wensen overlaten, want ‘kikker wordt prins’ is natuurlijk een volslagen uitgemolken motief, en dat 2: het de motherfucker dus inderdaad gelukt was om te ontsnappen.

Geen opmerkingen: