06 juni 2007

Autohypnose

Hij is 26 jaar en heeft een auto die hij helemaal gepimpt heeft. Impa heeft geen flauw benul wat voor een, maar het is een zwarte. Een hele lage, puntige. Hij heeft hem zelf uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Strak in de nieuwe, zwarte lak. Hij is helemaal gestroomlijnd en er zit zoveel power in dat hij op de punt van de motorkap extra luchtroostertjes heeft die achterover krullen, zodat je ze ziet als je in de auto zit (kunt u het nog volgen?). Hij heeft cirkeltjes als koplampen en de ramen zijn geblindeerd. Erin gaan zitten lukt nog wel, maar je zit zo laag dat het niet meevalt om er weer uit te komen zonder takelwerkzaamheden. Ik realiseer me dat ik nu ongetwijfeld alles heb opgenoemd wat er in de ogen van autokenners niet toe doet en juist achterwege heb gelaten wat maakt dat dit niet slechts een wolf in schaapskleren is (zoals hij de gepimpte auto's van de buurtjongens noemt). Als hij z'n auto aan mij laat zien houdt hij zich in omdat hij feilloos doorheeft wat iemand werkelijk interesseert, maar volgens mij zou hij er het liefst over door blijven gaan. En alle details laten zien. En dan een stukje 180 op de snelweg.
Toen we in zijn bolide terugkwamen uit stad, remde hij vlakbij huis plotseling af. Hij verzuchtte vol bewondering: 'Zooooo... Moet je kijken.' Hij wees. Ik keek en zag aan de overkant van de vijver een zwarte pick-up staan. Een nieuwe, veel te grote, glimmende, zwarte Amerikaan. Een enorm bakbeest. Ik wist niet dat hij die ook al zo mooi vond, maar zie autoliefhebbers overal toe in staat. Ik haalde net adem om iets te antwoorden, toen hij vervolgde: "Jonge zwaantjes." In de vijver voor de pick-up zwommen twee witte zwanen met zeven grijze donsballetjes. Piepkleine vleugeltjes en zwarte snaveltjes. Veel drukdoenerij en een hartje vol onschuld.

3 opmerkingen:

Hans zei

Al een paar dagen niets gehoord van Impa. Hopelijk is ze heelhuids uit de gepimpte auto gekomen. En je moet ook altijd oppassen voor de ouders van lieve, jonge zwaantjes...

Impa zei

In dit geval is de moeder van het zwaantje m'n tante, dus dat kan gelukkig niet bijster veel kwaad. Ik mis het bloggen ook als het er een paar dagen niet van komt, dus binnenkort meer. Promise!

mom zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.