31 mei 2007

Eendje


Dit is mijn lievelingsfoto. Ik heb hem genomen in augustus 2004. Als ik naar deze foto kijk, krijg ik een heel rustig gevoel en moet ik altijd glimlachen. Het kleine meisje dat erop staat is het dochtertje van vrienden. Ze is op deze foto denk ik tweeënhalf jaar. Haar ouders staan op een bruggetje naar het water te kijken. Ze staan op de voorgrond van de foto, maar hun blik is gericht op een punt buiten erbuiten en hun gezicht is beschaduwd. Dat reduceert ze tot een soort figuranten. De blik van de kijker dwaalt langs de volwassenen verder naar een veel rustiger en lichter deel van de foto, waar dat kleine meisje en die eend elkaar staan aan te kijken. Hun gezicht is niet te zien, maar er gebeurt zoveel meer in dat deel van de foto. Er ontvouwt zich op dat pad een hele wereld, er worden hele gesprekken gevoerd. Daar hebben die twee niet meer voor nodig dan elkaar. Ook papa en mama niet.

Geen opmerkingen: