09 mei 2007

Metromuziek

Ik breng mijn zomers door in Stockholm. Vorig jaar heb ik er veel naar I Am Kloot geluisterd, naar de gelijknamige plaat. Prachtige nummers met een flinke vleug melancholie. Het was een zomer die maar niet wilde mislukken. Twee maanden zon: altijd warm maar ook altijd een bries en een paar wolken. Eindeloze avonden aan het water omdat het er met dat lange licht maar niet afkoelt: in het park, op de kades en in drijvende cafés. Uitjes, feestjes, dates met een geheimzinnige Chileen en vakantieliefdesverdriet bij het afscheid. En vooral veel zwerven door die stad van mij. Bruggen, glinsterend water, lucht en dat eindeloze licht. En in de metro draaide ik bijna iedere dag I Am Kloot. Als ik de plaat nu hoor, ben ik er meteen weer terug. Dan zie ik het voor me en maak ik in gedachten de trip van vijf haltes naar het huis van mijn beste vriend. Ik kan niet wachten op komende zomer... Al m’n zintuigen kijken er al naar uit.

3 opmerkingen:

Nando zei

We zullen je missen!

Rosalie zei

Nee, ik zeg niets over de naam. Heerlijke muziek! En dat zijn de betere zomers.

Tas zei

wow....mag ik mee??