18 april 2007

Ook sterk

Wat is dit nou? Ik moet opeens weer een dikke trui aan. De deuren naar het plaatsje moeten dicht door het koele weer. Ik voel me door de warmte van het afgelopen weekend meteorologisch gezien eigenlijk behoorlijk om de tuin geleid (Mentale aantekening: toch eens over bellen). Gelukkig schijnt de zon wel af en toe door het raam naar binnen op tafel. Ik schenk thee in en aai de leenpoes. Buiten klinkt het opeens alsof er een batterij kleuters zonder verdoving wordt gecastreerd.
Het blijkt om de andere leenpoes te gaan. Ze zit op het dak van de keuken met die lelijke langharige kat van hier ook in de buurt. Ze zitten naar elkaar te janken, de neuzen op nog geen halve meter afstand, de oren plat in de nek. Ze zijn na een buiteling over het dak en door de takken van de sering terechtgekomen in een soort status-quo. Wie zich het eerst omdraait, loopt kans op een aanval in de rug en geeft de nederlaag toe. Die heeft de rest van de zomer geen leven meer op het dak.
De leenpoes komt uit het asiel, en dit is haar eerste lente hier. Ik vind dat ze aardig haar mannetje staat tussen alle buurtkatten. Van mij mag ze blijven loeien zolang het nodig is, al komt het zo diep uit haar keel dat ik het zelfs angstaanjagend vind. Ze mag dan misschien een meidenhalsband hebben met bloemetjes, laat het maar duidelijk zijn dat deze grrrl ook power heeft. Onvervalste poezenpower.

2 opmerkingen:

charlotte zei

oeh heeft ze nog gewonnen? die langharigen zijn echt heel erg. ( er zijn er twee van)

Impa zei

Ze kwam die avond thuis met een glimlach om haar bekje :-)